6.9 Muistiot
Hakemisto
Muistiot-välilehdelle kirjataan asiakasmuistiota. Muistioon kirjaaminen ei ole tilastollisesti välttämätöntä, mutta se on hyvä työkalu asiakassuhteen kannalta merkityksellisen tiedon kirjaamiseen. Muistio voi olla kommentti tai tilastollinen muistio. Kommenttiin kirjataan yleisiä huomioita ja tärkeitä asiakkuuteen liittyviä asioita. Tilastolliseen muistioon voidaan merkitä määrällinen tieto tapaamista, puheluista ja muista yhteydenotoista.
Muistioon kirjataan aina päivämäärä, otsikko ja sisältö. Mikäli halutaan tehdä päiväkohtaisten muistioiden sijasta esim. kuukausikohtaista muistiota, voidaan muistiolle kirjata myös päättymispäivämäärä. Kokousmuistioille voidaan kirjata myös kesto kellonaikoina. Hyvin otsikoidut muistiot löytyvät helpommin valintalistoista. Muistioita voi jatkossa suodattaa ja lajitella otsikon, muistion tyypin, oman koodin sekä kirjaajan perusteella. Asiakkaan muistiot ovat näkyvillä uusimmasta vanhimpaan, muiden valintalistojen tapaan.
Tilastolliseen muistioon voidaan merkitä määrällistä tietoa tapaamista, puheluista ja muista yhteydenotoista, jotka kirjataan kysymysmerkki ? -painikkeesta avattavalla ikkunalla. Nämä tilastolliset tiedot ovat myös kirjattavissa muistion oikeassa reunassa. Yhteydenpidon kokonaismääriä voidaan esimerkiksi seurata yhden kuukauden ajan, ja merkitä kuinka paljon asiakkaan kanssa soitellaan ja viestitellään. Etusivun asiakaslista-painikkeella saa esiin muistioiden tilastolliset osuudet, joista voidaan laskea vaikka peruttujen käyntien tai puhelinyhteyksien määrät.
Yhteismuistiolla tarkoitetaan sellaista muistiota, jonka näkevät sekä etsivät että pajan puolella asiakkaaseen kiinnittyneet työntekijät. Yhteismuistio-valintaruutu on valittava siitä muistiosta, joka halutaan näkyville sekä PARtyn että PARentin puolella. Muuta kuin kahdenkeskistä asiakastyötä voidaan kirjata toimintamuistioihin. Lisätietoja 4.5.